Sunday, December 13, 2009

new chapter - chapter 1..

okeyh...now aku nk story ckit pasal idup aku kt UPM aka kt KOLEJ KEDUA..(cm xder nama sedap ckit jer nk bg...pelik tul..)

so...1st day aku smpai je kt upm...agak haru biru gak la...coz xtau kt mane exactly nk dituju...yela..upm kn besar...so...jmpe la 1 guy ni...(senior kt ctu kot...) then my dad tanye la we supposed 2 go where exactlty...then die ckp kne g dewan besar wat medical check up..okeyh...so we g la menuju ke dewan (setelah pusing2 gak cari dewan besar 2...) when we arrived..i hate da wheather at dat time..coz pnas..n aku kne pkai bju kurung...adei...rimas2..hahaha...

setibenye di dewan.....jeng3...


hahahaha...aku ngan cepat selsaikan pe yg disuruh...bukannye medical check up pn..tpu je...juz kne hntr x-ray..so dh siap2 hntr..g nek kete blik nk menuju ke kolej..(walaupn xtau kt mane..xkesah la coz da driver is my dad n not me...hehehe..)

okeyh....ble dh tau kolej 2 kt mane....tetibe diberitahu bahawa "kereta xdibenarkan ke kolej...pelejar baharu yang ingin mendaftar ke kolej haruslah menaiki bas kolej tersebut.."
pergh!!!rase cm nk meletop je....yela...dh la panas...pastu barang aku bwak punye la byk..then die kate kne nek bas...ish...mcm2 rase ade kt dlm hati time 2...marah n malu...yela..ngan teddy bear nye...bntalnye...baju nye...baldinye...penyapu la...n mcm2 lg...ya allah...sungguh memalukan!!! tp..nk wat cmne...perjalanan harus diteruskan...

setibenye di kolej...aku pn memunggakan barang2 yang dibawa kuar dr perut bas...
n kt tepi 2 ader sorg abang 2...(time 2 aku igt abg la...tp dh tau skang rupenye die sbaya ngan kteorg je...die jd senior coz die lompat..so msuk U awal setahun...n yet he looks older kot than the rest of us yg sebaya ngan die....hahahaha!!!) die pn bg la instruction ngan aku suh wat ape...aku pn ikut je la....then sumenye selesai....so aku pn g la ke bilik aku....

smpai je bilik...tgk mama tgh tlong kemas2..sapu2..lap2..cian die..so aku pn tolong la...ble dh setel sume...parents aku pn blik...so...touch up pe yg ptt kt blik 2...then rehat2 jap...pastu bermula la kesengsaraan idop di kolej....

No comments:

Post a Comment